Taalcoaches gezocht voor project Met taal op orde

Een slechte beheersing van de Nederlandse taal is een veel gehoorde reden voor problemen met het beheer van de persoonlijke administratie. Want wanneer je niet in staat bent (financieel) administratieve taal te begrijpen, liggen achterstallige betalingen en schulden op de loer.

Door middel van een taaltraject bestaande uit 12 groepsbijeenkomsten gaan Rotterdammers die moeite ervaren met de Nederlandse taal met het onderwerp administratie aan de slag. Heb jij affiniteit met de Nederlandse taal en vind je het leuk om anderen hierbij te helpen? Meld je dan aan als taalvrijwilliger en/of taalmaatje!

Wat is Met taal op orde?
Met taal op orde is gericht op het vergroten van de woordenschat en de kennis over administratie met als doel de zelfredzaamheid van de deelnemer te verhogen. Het project is tweeledig:
– 12-wekelijkse groepsbijeenkomsten waarin klassikaal onderwerpen worden besproken zoals het ordenen van de post, inkomsten, uitgaven, (be)sparen en financiële valkuilen.
– 10-wekelijks maatjestraject waarin de deelnemers samen met een maatje de persoonlijke administratie onder de loep nemen en het geleerde uit de groepsbijeenkomsten samen in de praktijk brengen.

Wat doet een taalcoach- en maatje?
Als taalcoach geef je samen met een collega één keer per week Nederlandse les aan een groep van tien tot twaalf personen. Een les duurt twee uur. De lessen vinden plaats op locaties in Delfshaven, Feijenoord en Charlois.

Wat vragen wij?
– Je hebt affiniteit met lesgeven aan deze doelgroep;
–
Je hebt HBO werk- en denkniveau;
–
Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal;
–
Je bent tenminste twee uur per week beschikbaar.

Wat bieden wij?
Begeleiding en coaching tijdens het traject;
–
Een training gericht op het vergroten van de woordenschat over en de kennis van de persoonlijke (financiële) administratie van deelnemers en op het geven van taalles aan groepen.
–
Een vrijwilligersvergoeding van €10,- per gegeven les.
–
De kans om deel te nemen aan een uniek project waarbij taal en persoonlijke financiën centraal staan.

Aanmelden of meer informatie?
Mail naar taal@stichtingmano.nl of bel naar telefoonnummer 010 422 25 06 en vraag naar Met taal op orde.