Docenten NT2 gezocht voor taalproject ‘Weet u wat u slikt?’

Een slechte beheersing van de Nederlandse taal is een veelgehoorde reden voor verkeerd medicijngebruik. Want wanneer mensen de taal niet goed spreken, is het moeilijk een etiket of bijsluiter te lezen en moeilijk te begrijpen wat de dokter of apotheker precies vertelt.

Gedurende het taaltraject Weet u wat u slikt? gaan bewoners uit Delfshaven en Charlois met het onderwerp therapietrouw aan de slag, oftewel de mate waarin medicijnen op de juiste manier worden ingenomen en het advies van een arts of apotheker wordt opgevolgd. Het traject bestaat uit 11 bijeenkomsten. Het doel van het project is therapietrouw bij anderstaligen te verbeteren door de taalvaardigheid op het gebied van medicatie te verbeteren.

De eerste 6 lessen van het traject bestaan uit taallessen, waarin de woordenschat met betrekking tot medicijngebruik en gezondheid wordt uitgebreid. Tijdens 3 van deze 6 lessen is een NT2 docent aanwezig.

De rol van de docent NT2

Tijdens de 3 taallessen waarbij de docent NT2 aanwezig is, verzorgt de docent de les voor een groep van 10 – 15 anderstaligen. We werken met lesmateriaal speciaal ontwikkeld voor dit project. Een les duurt 2 uur en de docent wordt tijdens de lessen ondersteund door 2 taalvrijwilligers.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken gecertificeerde NT2-docenten die voor minimaal 1 groep (3 lessen) beschikbaar zijn in de periode van september tot en met december. Het is mogelijk om aan meerdere groepen les te geven. Voor de start nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek op het kantoor van Hoedje van Papier, zodat we het project uitgebreid kunnen uitleggen en het lesmateriaal kunnen overhandigen.

Wat bieden wij?

• Een vergoeding van €45,00 per uur + een half uur voorbereidingstijd per les.
  • De kans om deel te nemen aan een uniek project waarbij taal en gezondheid centraal staan.

Aanmelden of meer informatie?

Wil je meer over het project weten of wil je je aanmelden? Mail naar taal@stichtingmano.nl of bel naar 010 422 25 06 en vraag naar Weet u wat u slikt?

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.